Fra Ingrid Liland om valgkamp

Kjære, grønne venn!

Vi går nå inn i valgkamp der vi skal få det neste, grønne gjennombruddet i norsk politikk. De Grønne trengs mer enn noen gang i norsk politikk og jeg er kandidat for å bli den første grønne nordtrønderen på Stortinget. For å farge Stortinget grønt, trenger vi DEG. Vi sender denne mailen for å høre om du, eller noen du kjenner, vil ta på deg en frivillig rolle i valgkampen vår.

7. april 2017

Gi beskjed til meg på e-post ingrid.liland@mdg.no om du vil bidra med smått eller stort! Her er noe av det vi vet vi trenger:

Valgkampsekretær for stortingskandidaten

Som stortingskandidater flest skal jeg ha et hektisk program fram til valget 11. september. Jeg søker etter et ordensmenneske å samarbeide med og som kan bistå med planlegging og organisering. Du må ha litt tid fram til valget, like å være pålogget og vant til å ha oversikt. Oppgaver kan være:

• Tett kontakt med og praktisk støtte
  • Kalender og henvendelser
  • Organisering og logistikk på reiser eller arrangement
  • Koordinering med praktisk ansvarlig i valgkamputvalget

Det er et fleksibelt frivilligverv. Det aller meste kan løses fra stua di hjemme, men du er også hjertelig velkommen på tur! Estimert tidsbruk vil være et par timer i uken, kanskje mer når valget nærmer seg.

Tid eller talent?

I løpet av valgkampen vil det være en rekke oppgaver som skal løses. Enten du har tre uker, eller én time her og der trenger vi folk som kan bidra til for eksempel:

• Stå på stand under martnaer, festivaler og andre arrangement
  • Kan du reparere noe, lage noe, eller vise noe? Vi er annerledesparti og vil vise politikken vår, ikke bare snakke om den. Kan vi ha reparasjonsverksted? Matdyrkingskole? En liten revy? Stemme gitarer? Noe annet?
  • Praktiske oppgaver «i kulissene», som sørger for at teltet står, at vi har bord og stol, og at utstyr virker
  • Kjøring eller utlån av elbil. Hele fylket skal besøkes, kan du hjelpe? Gi lyd!
  • Overnattingsmuligheter for stortingskandidater og frivillige i løpet av valgkampen
  • Tipse stortingskandidaten om mediesaker og hjelpe til med leserinnlegg

Har du andre ressurser?

Vi kommer til å gjøre masse helt vanlige ting, og om du har ressurser å bistå med vil det bidra stort i et lite parti med få ressurser:

• Design, memes og videoer til sosiale medier
  • Fotografi og trykk til plakater, brosjyrer og annet
  • Enkel (eller avansert) mat til frivillige som står på stand eller til møter og arrangement
  • God kontakt med organisasjoner eller fagmiljøer som vi bør ha kontakt med?
  • Andre ressurser som kan komme til nytte?

Jeg håper å møte deg i løpet av valgkampen, enten du blir med som frivillig eller kommer på et av de åpne møtene våre.

Hjertelig, grønn hilsen

Ingrid Liland