Lars Helge Haugdal

10. kandidat

Lars Helge Haugdal er brennende opptatt av likestilling, mangfold, rettferdighet og medmenneskelighet. Han har svært liten politisk erfaring, men haugevis av organisasjonserfaring og interessepolitisk erfaring.

Så hvorfor vil han stille på en stortingsliste for Nord-Trøndelag?

Lars Helge har bodd i Steinkjer mesteparten av sitt liv, han er rettferdig og ærlig. Han har mye tid og utrolig stor kapasitet til å bedrive politikk og valgkamp, han brenner for et veldig bredt spekter av saker og ikke minst har han fått hørt at han virkelig tror på sakene han brenner for – noe som ifølge enkelte er en stor mangelvare i norsk politikk.

En enda større mangelvare i norsk politikk og i norske departementer er personer med nedsatt funksjonsevne – slik som Lars Helge. At funksjonshemmede ikke er representert på toppnivå i statsforvaltningen og i politikken er svært merkbart i vår kamp mot diskriminering – han har en kunnskap som har manglet i svært lang tid – det er nå på tide å få på plass denne kunnskapen og at den om lag 17 % av befolkningen som helhet som er funksjonshemmede også blir gjenspeilet i norsk politikk.